Személyes eszközök
Ön itt áll: Főoldal Blog Hírek és vélemények

Legújabb hírek és vélemények

Fontosabb hírek és egyéb érdekes jelenségek a keresők világából.

Keresőmarketing lehetőségei 2013-ban

Ha valaki a keresők felől jövő látogatottságát szeretné növelni, három fő stratégia közül választhat, illetve eldöntheti, hogy e három stratégia milyen kombinációjával szeretné céljait elérni: zseniális weboldalt épít, mesterségesen pumpálja fel helyezéseit, vagy fizet a keresőhirdetések megjelenítéséért.

Tovább…

A MiniCRM keresőmarketinges szemmel

A MiniCRM keresőmarketinges szemmel

Egy magyar fejlesztésű kisvállalati CRM rendszer bemutatása keresőmarketinges szemmel, elsősorban azokra a funkciókra koncentrálva, melyek lehetővé teszik, hogy ne csak üzletvitelünk, hanem webes jelenlétünk is még tudatosabb és átgondoltabb legyen.

Tovább…

Keresőoptimalizálás, mint hivatás

Hogyan lehet jó keresőoptimalizáló szakemberré válni, mennyi idő alatt lehet beletanulni ebbe a SEO szakmába? Nemrég kaptam erre vonatkozó kérdést, amit részben a válasz összetettsége, részben pedig a különösen a válság miatt sokakban felmerülő pályamódosítás miatt talán többek érdeklődésére is számot tarthat.

Tovább…

Top 30 kulcsszó - a linképítők szerint

Top 30 kulcsszó - a linképítők szerint

Melyik az a 30 legnépszerűbb kulcsszó, mellyel kapcsolatban a legaktívabbak a linképítő cégek, magyarul melyek azok a kifejezések, melyekkel kapcsolatban a legnehezebb eredményeket jó helyezést elérni a Google találatai között?

Tovább…

Google Pingvin update

Bár sokan sokfélét írnak, akár teljes megygyőződésből is, még mindig korai lenne arról írni, hogy a Google április végén bejelentett algoritmusfrissítése pontosan miért és milyen oldalakat vetett vissza a magyar weben, illetve milyen változásokat fog indukálni mindez a keresőoptimalizálás és a linképítés tekintetében. A tisztánlátás érdekében azonban néhány gondolatot talán érdemes megosztanom a saját tapasztalataim alapján.

Tovább…

uCoz - ingyenes tárhely és tartalomkezelő egyben

Az uCoz egy olyan komplex weboldal-készítő rendszer, ami a teljesen kezdőktől kezdve a weboldalak kódolásához értő oldalgazdák igényeit is képes kiszolgálni. Jó példa arra az esetre, amikor az ingyenes tárhely nem feltétlenül szitokszó, de hát a rendszer erényeit és korlátait nem is érdemes az ingyenesség felől vizsgálni, mert nem ez a lényege: összességében egy olyan hosztolt tartalomkezelő rendszerről beszélhetünk, aminek fenntartásával semmi gondunk nincs, mégis meglepően kevés korlátot állít egy átlagos igényű hobbi oldalgazda számára.

Tovább…

Bezárt a Yahoo! Site Explorer

A Bing keresőplatformjával való egyesülés sajnálatos hozadéka lett, hogy a mai nappal megszűnt az egyik legjobb de mindenképpen az egyetlen komoly adatbázis, mely ingyenesen lehetővé tette a mások oldalaira mutató külső linkek, vagyis a konkurencia linkjeinek vizsgálatát.

Tovább…

(not provided)

A Google október végi bejelentésének megfelelően egyre gyakrabban találkozni az Analytics látogatottsági statisztikák kulcsszavai között a (not provided), sőt egyes oldalak esetén a (not set) "kulcsszóval". A Google ugyanis az adatvédelemre hivatkozva már nem minden esetben osztja meg a webmesterekkel és keresőoptimalizálókkal, hogy milyen kulcsszavakra keresve találtak rájuk.

Tovább…

7 év - 7 fontos mondat a SEO-ról

2004 októberében jegyezték be első keresőoptimalizálással foglalkozó saját domainnevem, az innen.hu-t. Az évforduló örömére álljon itt hét fontos, összegző mondat a Google optimalizálásról: ebből minden lényeges dolgot megtudhat a SEO-ról, és ezután már csak a részletekben kell meglelnie az ördögöt akár egyedül, akár a segítségünkkel...

Tovább…

Pluszegyezés — új szó a lájkolásra?

Pluszegyezés — új szó a lájkolásra?

A Google halad tovább a közösségi média fejlődése által inspirált/kikényszerített úton, bejelentve a webmesterek számára is elérhető, mindenféle oldalakba a Facebook like gombhoz hasonlóan beilleszthető +1 gomb elérhetőségét.

Tovább…

Linkek szövege a Google találatok címében

Az utóbbi időben egyre gyakoribb jelenség, hogy a Google találati rangsorában megjelenő weblapok kivonatának címe (az a nagybetűs kék színű sor) részben vagy egészben nem az adott weblapról származik, hanem a rá mutató külső vagy belső linkek szövegéről. Ez az újítás egyrészt rámutat a linkek szövegének fontosságára, másrészt pedig számos olyan esetet hoz létre, ami inkább megkérdőjelezhető, mintsem hasznos.

Tovább…

Szeretem a bankom = Online marketing látlelet

A Budapest Bank "Szeretem a bankom" avagy "Dalbir kérdez" hirdetési kampánya jó példát mutat arra, hogy a nagy cégek mennyire mostohán bánnak az online marketing kínálta lehetőségekkel: a SEM még csak-csak eszébe jutott a bank reklámügynökségének is, a SEO-ra néhány specialistán túl pár élelmes blogger is rástartolt, az SMO-val azonban OldalGazdán kívül eddig csak egy ember foglalkozott.

Tovább…

Szeretem a bankom

Szeretem a bankom

A Budapest Bank alapjában véve Facebook-os kampányának van némi keresőmarketinges metszete is, amikor is arról beszél a bank reklámembere, hogy miért nem jelenik meg semmi a "szeretem a bankom" kifejezésre rákeresve. Már csak azt kell elérnie a hirdetőnek, hogy lehetőleg az ő oldalai jöjjenek ki elsőnek erre a kifejezésre, ne pedig valamelyik a reklámkampányt pocskondiázó blogbejegyzés.

Tovább…

Google Instant már magyarul is

A Google — hivatalos közleménye szerint — a mai nappal megkezdte a Google Instant fokozatos elérhetővé tételét a Google keresőben a magyar felhasználók részére is.

Tovább…

Megszületett a 9000. lap.hu aloldal

Megszületett a 9000. lap.hu aloldal

Nagyságrendileg 10 év kellett ahhoz, hogy létrejöjjön a kilencezredik lap.hu aloldal, ezzel az oldal — vagy ha úgy tetszik a lap.hu mozgalom — közel másfélszer annyi tematikus aloldallal rendelkezik, mint a létrehozásához mintául szolgáló startpagina.nl.

Tovább…

Az Etarget már Ausztriában is elérhető

Mint arról az Etarget magyarországi hirdetői e-mailban értesülhettek, július 1-jétől a reklámrendszer már Ausztriában, a világ tizedik leggazdagabb országában is elérhető lesz. A kezdés nehézségeit áthidalandó akciót hirdetnek a magyarországi, osztrák piacon is jelen levő, német nyelvű oldallal rendelkező hirdetők részére.

Tovább…

Részletes kulcsszó-helyezés statisztika a Webmestereszközöktől

Részletes kulcsszó-helyezés statisztika a Webmestereszközöktől

Bár a Google Webmestereszközök már korábban is nyújtott adatokat például arról, hogy bizonyos periódusokban milyen kulcsszavakra milyen helyezéseket ért el az oldal, és ezek közül melyek által jött nagy látogatottság, azonban ezekről az adatokról egy új fejlesztés eredményeképpen már részletesebb képet kaphatunk, melyek a Google Analytics-ben már megismert diagramok segítségével is böngészhetőek, további információkat megjelenítve oldalunk teljesítményéről és a lehetőségekről.

Tovább…

Weboldalak sebessége mint Google rangsorolási szempont

Bár már korábban is ismert volt, hogy a Google fontosságot tulajdonít a weboldalak betöltődési gyorsaságának, mind saját weboldalainál mind pedig azoknál a weboldalaknál, ahová látogatókat továbbít pl. keresőszolgáltatásai felől, először került mindez hivatalosan is deklarálásra a Google hivatalos blogjában.

Tovább…

2010-es országgyűlési választás eredménye a "Google szerint"

2010-es országgyűlési választás eredménye a "Google szerint"

Négy évvel ezelőtt közzétettem egy elemzést, mely a Google Fight logikája alapján próbálta megjósolni a 2006-os parlamenti választások végeredményét. A választások után azonban kiderült, hogy nem kifejezetten arányos egy párt népszerűsége azzal, hogy hány weblapon fordul elő az adott párt neve a magyar weben. Azóta viszont egy újabb, korábban nem létező eszköz jelent meg, hogy ismét a Google segítségével jósolhassunk.

Tovább…

Megszűnik az extra.hu ingyenes tárhely

Egy ideje már nem lehetett új ingyenes tárhelyet regisztrálni az extra.hu-nál: akár ez is előrevetíthette az extra.hu ingyenes tárhely-szolgáltatásának végét és/vagy fizetőssé válását. Most már azonban hivatalos a hír, hogy megszűnik az ingyentárhely. Önmagában ez nem bírna akkora hírértékkel a keresőoptimalizálással foglalkozók számára, azonban sok amatőr vagy spórolós webmester számára szolgálhat tanulságul.

Tovább…

Dokumentummal kapcsolatos tevékenységek