Személyes eszközök
Ön itt áll: Főoldal Keresőmarketing

Keresőmarketing

A keresőkben való hatékony megjelenés alapja, hogy tisztázzuk, és milyen célközönség számára, milyen ajánlattal szeretnénk megjelenni, majd ezt lefordítsuk arra, hogy milyen keresőkifejezések esetén milyen szöveges üzenet jelenjen meg a Google találati rangsoraiban, végül pedig webhelyünk melyik részére vezessük a keresők felől érkező látogatókat.

Folder Keresőmarketing mint atipikus hirdetés
A keresőkben való tudatos megjelenés egyfajta speciális hirdetési forma, ahol pénz helyett részben vagy teljes mértékben a megfelelő információk megfelelő módon történő közreadásával fizetünk.
Page Google mint információügynök
A Google kereső egy információközvetítő ügynökség, ami összeköti az információra vágyó embereket az információkat szolgáltató weboldalak tulajdonosaival. Tevékenységét az esetek túlnyomó többségében mindenféle ellenszolgáltatás nélkül végzi úgy, hogy csak a keresések egy kis százaléka esetén származik bevétele közvetítői tevékenységéből.
Page Reklám, ami nem látszik reklámnak
A Google találati rangsoraiban megjelenő fizetett hirdetések sem látszanak kifejezetten reklámnak, de egy jó helyezésen megjelenő nem fizetett találatot aztán végképp senki sem értékel hirdetésként, így az előkelő helyezéseken megjelenő információk és üzleti ajánlatok felé sokkal nagyobb bizalommal fordulnak az emberek, mint egy hagyományos hirdetési forma által megjelenített üzenet esetén.
Page Hirdetés, ami komplexebb, mint gondolnánk
A hatékony keresőmegjelenés záloga még a fizetett keresőhirdetések esetében sem elsősorban, de a nem fizetett találatok esetén pedig végképp nem a pénz, hanem a megfelelő tartalom megfelelő formában való közzététele. Ennek mibenlétét azonban sokkal nehezebb megérteni, mint azt, hogy ha több pénzt fizetünk, akkor többször és jobb helyen jelenhetünk meg.
Folder Miért éri meg a Google marketing?
A keresőmarketing mellett szóló legfőbb érvek közé tartozik, hogy nagyszámú, valóban érdeklődő felhasználót érhetünk el nagyon pontosan célozható, és mérhető eredményű megjelenés segítségével, relatív gyenge konkurencia mellett. Minél tudatosabban jelenünk a Google kereső oldalain, annál olcsóbban, annál több, termékeink, szolgáltatásaink iránt érdeklődő potenciális ügyfelet irányíthatunk weboldalunkra.
Page Google keresővel mindenki elérhető
Szinte mindenki, aki internetezik, rendszeresen használja a keresőket: Magyarországon pedig a kereső egyet jelent a Google-lel, miképp a világ nagy részén is. Olyan ez, mintha csak egyetlen tévécsatornán kellene hirdessünk annak érdekében, hogy az összes tévénézőt elérhessük.
Page Proaktív, érdeklődő látogatók
Senki sem használja a keresőket unaloműzés céljából, mint ahogy szótárakat is kevesen olvasgatnak szórakozásból. Ezzel szemben széles körűen használják fogyasztási döntéseik megalapozásához, így más tömegmédiumok fogyasztóihoz képes jóval közelebb állnak ahhoz, hogy ügyfeleinkké váljanak, ráadásul könnyebb is felkelteni érdeklődésüket.
Page Pontosan célozható megjelenés
Míg ha egy hírportálon megtekintenek egy adott cikket, abból csak az következik, hogy az olvasó elé tett tartalom valami miatt felkeltette az érdeklődését, addig a keresők esetében a látogatók azok, akik a használt keresőszavakkal pontosan meghatározzák, milyen információra lenne igényük. Ezáltal pedig sokkal jobban összepárosítható, hogy melyik látogató számára milyen hirdetéssel érdemes megjelenni.
Page Gyenge konkurencia
Mivel idehaza még mindig kevés weboldal-tulajdonos foglalkozik érdemben keresőmarketinggel és még kevesebben csinálják ezt magas színvonalon, az ebből eredő relatív alacsony konkurencia miatt számos témakör esetén egyszerűen és alacsony árakon érhetünk el látványos eredményeket.
Folder Mi a keresőmarketing?
A keresőmarketing az online marketing azon ága, mely a web leglátogatottabb oldalai, a keresőoldalak segítségével biztosítja a weboldalak látogatottságának növelését a keresők találati oldalain megjelenő fizetett hirdetések és/vagy nem fizetett találatok segítségével.
Page Keresőmarketing mint önálló "tudomány"
A keresőmarketing mint önálló marketing-ág létjogosultságát három tényező biztosítja: a webes keresők hallatlan népszerűsége, a keresők kitüntetett szerepe a webes navigációban, továbbá a keresők rendkívül összetett működése és komplexitása.
Page Keresőmarketing mint megjelenés a keresőkben
A keresőmarketing kialakulását és fejlődését döntő mértékben az határozta meg, hogy a népszerű keresők üzemeltetői milyen megjelenési lehetőségeket nyújtanak a weboldalak tulajdonosainak. Mivel erre két fő lehetőség van, a fizetett és a nem fizetett megjelenés, ezért a keresőmarketing ennek mentén két jól elkülönülhető szakterületre válik szét: a keresőhirdetés-kampányok kezelésére és a keresőoptimalizálásra.
Folder Üzleti modell és keresőmarketing
A keresőmarketing első lépése az üzleti célkitűzések és a keresőmarketing nyújtotta lehetőségek összehangolása. Kisvállalkozásoknál sokszor mi vagyunk az első tanácsadók, akik az üzleti elképzelések rendszerszintű átgondolására késztetnek, középvállalatoknál gyakori feladat, hogy a már meglévő elképzeléseket a weboldal is megfelelően leképezze, piacvezető cégeknél pedig előfordul, hogy meg kell találjuk a megcélzott vásárlói kör és a legegyszerűbben megszerezhető látogatók közös halmazát.
Page Üzleti elképzelések rendszerszintű átgondolása
Mivel nem lehet csak úgy általában a Google-ön hirdetni, ezért a hatékony keresőjelenlét érdekében nagyon pontosan be kell tudnunk határolni, hogy milyen találati rangsorokban, hogyan szeretnénk megjelenni. Ha ugyanis nem tudjuk elég szabatosan megfogalmazni üzleti koncepciónk, akkor sosem fogjuk tudni céljainkat megfelelően lefordítani azt a keresőmegjelenés során kulcsszerepet játszó keresőkifejezésekre.
Page Harmadik fél szerepe a keresőjelenlét kialakításában
Ha üzleti elképzeléseinket pontosan meg tudjuk fogalmazni, a következő lépés, hogy mindez tükröződjék is webes jelenlétünkben. Ha valami nem látszik weboldalunkon, az sosem fog látszani a keresőkben sem, ezért törekedni kell arra, hogy lehetőleg ne maradjon le semmilyen fontos információ, így az összes fontos helyen legyen esélyünk megjelenni a Google találati listáiban.
Page Üzleti célok és a keresőmarketing lehetőségei
Ha az összes szükséges tudás és lehetőség birtokában vagyunk, hogy jó helyezéseken jelenjünk meg szinte bárhol a Google-ben, még mindig hátravan egy fontos kérdés eldöntése: a számtalan lehetőség közül melyik kulcsszavakra, milyen üzenetekkel érné meg leginkább megjelenni a keresőkben, és ezek közül melyek egyeztethetőek össze üzleti elképzeléseinkkel.
Folder Megjelenés a Google keresőben
A Google keresőoldala egy nagyon bonyolult rendszer szerint működő "hirdetési felület", melynek megértéséhez és hatékony használatához első lépésben tisztában kell lenni azzal, hogy hol és milyen módszerekkel lehet megjelenni, láthatóvá válni, végül felkelteni a felhasználók érdeklődését a Google találati rangsoraiban.
Page Organikus találatok és Google hirdetések
A Google találati listáiban kétfajta megjelenési lehetőség létezik, melyek bár hasonlóan néznek ki, működésük logikája gyökeresen más. Míg a Hirdetések között a Google AdWords keresőhirdetési rendszer segítségével jelenhetünk meg, addig a nem fizetett vagy organikus találatok között weboldalunk szöveges tartalma alapján van esélyünk feltűnni.
Page Láthatóság a Google keresőben
Legyen szó fizetett vagy nem fizetett Google találatról, a puszta bekerülés önmagában még nem elég ahhoz, hogy a felhasználók szeme elé kerüljön az oldal, hiszen valamilyen módon ki is kell tűnni a több millió weboldal közül. A keresőláthatóságról, tehát arról, hogy milyen gyakran jelenik meg egy weboldal a látogatók szeme előtt, pedig egyrészt a Google dönt, másrészt pedig a felhasználók.
Page Keresőhelyezések
A keresőláthatóság egyik döntő tényezője, hogy hol jelenik meg a weboldal kivonata a Google adott találati rangsorában: hanyadik helyezésen illetve melyik találati oldalon, továbbá melyik találati oszlopban.
Page Találati rangsorok
Mivel nincs olyan témakör, melyhez csak és kizárólag egy kulcsszó, azaz egy találati rangsor tartozna, ezért korántsem mindegy, hogy mely találati rangsorokban, mely keresőkifejezésekkel kapcsolatban jelenik meg egy keresőhirdetés vagy nem fizetett weblapkivonat, hiszen a keresőláthatóság attól is függ, hogy az egyes találati rangsorokat hány felhasználó tekinti meg.
Page Weblapkivonatok
Hiába válik láthatóvá weboldalunk a keresőkben, ha nem kelti fel a felhasználók érdeklődését, akkor nem feltétlenül kattintanak. Ezért a láthatóságon túl fontos az is, hogy a weblapkivonatok és a keresőhirdetések milyen üzenetet tartalmaznak.
Folder Hirdetési lehetőségek a Google keresőben
Elméletben addig lehet fokozni weboldalunk keresőláthatóságát, amíg az összes számba vehető, tevékenységünkhöz így vagy úgy kapcsolódó találati ranglistán első helyezést nem érünk el. A gyakorlatban azonban erre senki sem tudná rászánni az ehhez szükséges erőforrásokat, ezért lehetőségeinkhez mérten kell kitalálni, hogy hol, hogyan jelenjünk meg a keresőben.
Page Keresőmarketing stratégiák
Összesen hányan nézik azokat a találati rangsorokat, ahol megjelenik oldalunk? Mekkora átkattintási arány következik az egyes találati listákban elfoglalt helyezéseinktől? Mivel e két tényező szorzata adja meg a keresők felől érkező látogatottságot, ezért a keresőmarketing stratégiák is e két érték befolyásolásán alapulnak.
Page Helyezésjavítás
Nem fizetett találattal akkor érhetünk el jó helyezést egy keresőkifejezésre, ha a Google úgy értékeli, hogy a keresett kulcsszóval kapcsolatban mások által is hasznosnak tartott információval szolgálunk. A fizetett keresőhirdetések esetén pedig az információ hasznosságán túl számít az is, hogy mekkora bevételt generál hirdetésünk a Google számára.
Page Kulcsszóbővítés
Többféle kulcsszóra, több találati rangsorban megjelenni a fizetett Google hirdetések esetén újabb kulcsszavak hozzáadásával, míg a nem fizetett Google találatok esetén weboldalunk tartalmának bővítésével lehetséges.
Page Kulcsszavak típusai népszerűség szerint
A Google keresőben használt keresőkifejezéseket népszerűségük szerint jól elkülöníthető csoportokba sorolhatjuk. E háromféle kifejezéscsoport megcélzása esetén pedig másképp érdemes élni a kulcsszóbővítés és a helyezésjavítás keresőmarketing technikáival.
Page Kulcsszavak típusai téma szerint
Azokat a kulcsszavakat, vagyis találati rangsorokat, melyek segítségével oldalunkra találhatnak leendő ügyfeleink, témakör szerint is többféle csoportba sorolhatjuk. Saját témáinkon túl ugyanis a konkurens témák és a leendő ügyfeleinkre jellemző egyéb tipikus keresőkifejezések is számításba jöhetnek a potenciális ügyfelek elérésénél.
Folder Hatékony keresőjelenlét
Ahhoz, hogy hatékonyan hirdethessünk a keresők felületein, kellő tapasztalattal kell rendelkezzünk, emellett szükség van a folyamatos kísérletezésre, végül pedig próbálkozásaink helyességét vagy helytelenségét pontos mérésekkel kell vizsgálnunk.
Page Ismeretlenek a keresőmarketing egyenletben
Számos ismeretlen tényező gátolja a hatékony keresőmarketing megjelenések felépítését: egyrészt nem tudjuk, hogyan keresnek az emberek, másrészt azt sem tudjuk pontosan, hogy hogyan rangsorolnak a keresők, továbbá mekkora a konkurencia az egyes kulcsszavak, találati rangsorok esetén.
Page Kísérletezés
A keresőmarketing sokféle bizonytalansági tényezője miatt előre gyakran nem lehet válaszolni a legalapvetőbb kérdésekre sem: menet közben, némi kísérletezés során derülhetnek ki csak a kérdéses adatok. Kísérletezés nélkül ráadásul nem lehetünk biztosak abban sem, hogy létezik-e hatékonyabb módja a keresőkben való megjelenésünknek.
Page Hatékonyság mérése
A leghatékonyabb keresőmegjelenési forma megtalálásához nemcsak kísérletezésre, hanem a kipróbált technikák és beállítások eredményességének mérésére is szükség van. Mivel pedig a keresőmarketing az egyik legaprólékosabban mérhető hirdetési forma, így a keresőmegjelenések hatékonysága történetesen igen jól mérhető.
Page CRM rendszerek
A CRM rendszerek, vagyis az ügyfélkezelő szoftverek fontos kiegészítői egy hatékony online webes jelenlétnek — elsősorban azok számára, akik nem közvetlenül, pl. webshopban értékesítenek. A keresőmarketing szempontjából elsősorban azért fontosak, mert lehetővé teszik, hogy hónapokra, évekre visszamenőleg összegezzük, az egyes forgalmi források által milyen megtérüléssel jutottunk új rendelésekhez.
Folder Keresők szerepe
A szabadszavas keresők napjaink leglátogatottabb oldalai, az internet infrastruktúrájának meghatározó elemei, melyek ráadásul forgalmuk tetemes hányadát továbbítják a webmesterek oldalaira, kiváltképpen a velük együttműködők oldalaira.
Folder Keresők népszerűsége
Mivel a web működésében szerepet játszó technológiák önmagukban nem tudják biztosítani azt, hogy e technológiák segítségével minden weboldalra rá lehessen találni, ezért a web infrastruktúrája gyakorlatilag hiányosak tekinthető. Mivel ezt a hiányosságot a keresőszolgáltatások tudják leghatékonyabban orvosolni, ezért manapság már ugyanolyan nélkülözhetetlenné váltak a web használatához, mint például a számítógépünk egere.
Folder Keresők célja
A keresők elsődleges célja, hogy válaszoljanak a felhasználók kérdéseire. Ehhez a weben található információkat használják fel, a webmesterek által különféle formátumban feltett információkhoz nyújtanak egységes hozzáférést, egyfajta közvetítő szerepet betöltve az információt (választ) kereső felhasználók és a válaszokkal rendelkező webmesterek között.
Folder Keresők alapfunkciói
A keresők a felhasználók kérdéseire adnak választ úgy, hogy megmutatják, a webmesterek által előállított tartalmak közül melyek tartalmazzák a lehetséges válaszokat, előtérbe helyezve a minél jobb minőségű, minél teljesebb válaszokat nyújtó weblapokat.
Folder Google
A Google Inc. és a Google Magyarország működésével, szolgáltatásaival kapcsolatos információk.
Page Google felhasználói és partnerei
A Google üzleti modellje meglehetősen egyedi abból a szempontból, hogy noha a látszat szerint a Google szinte összes szolgáltatása ingyenes, valójában egy meglehetősen szűk réteg az, aki "finanszírozza" mindezt, ezáltal lehetővé téve a szolgáltatások ingyenességét, legyen az a Google kereső vagy akár a Gmail.
Page Kapcsolatfelvétel a Google Magyarország munkatársaival
Noha a Google felhasználói és partnerei számára rendelkezésre áll néhány lehetőség a Google munkatársaival történő kapcsolatfelvételre, sem a Google Magyarország (azaz a Google Számítástechnikai Szolgáltató Kft.), sem a Google anyacége nem az a cég, ahová csak úgy simán betelefonálhatunk vagy e-mailt írhatunk, mivel hagyományos értelemben vett ügyfélszolgálat e cégeknél nem létezik.
Dokumentummal kapcsolatos tevékenységek