Személyes eszközök
Ön itt áll: Főoldal Keresőmarketing Megjelenés a Google keresőben Találati rangsorok

Találati rangsorok

Mivel nincs olyan témakör, melyhez csak és kizárólag egy kulcsszó, azaz egy találati rangsor tartozna, ezért korántsem mindegy, hogy mely találati rangsorokban, mely keresőkifejezésekkel kapcsolatban jelenik meg egy keresőhirdetés vagy nem fizetett weblapkivonat, hiszen a keresőláthatóság attól is függ, hogy az egyes találati rangsorokat hány felhasználó tekinti meg.

Találati rangsorok kulcsszavak szerint

A Google által kijelzett találati listák száma szinte végtelen, hiszen ezeket az oldalakat maguk a felhasználók saját elképzeléseik szerint megadott keresőkifejezések segítségével generálják, ez pedig — attól függően, hogy pontosan milyen kulcsszót, milyen kifejezést adtak meg — mindig más és más lesz.

Noha ugyanarra az információra keresnek a felhasználók, mást fognak látni a találatok között, ha azt írják be hogy keresőoptimalizálás, mint ha a kereső optimalizálás, vagy a keresooptimalizalas kifejezéseket írnának be. A Google algoritmusai ugyanis más és más eredményekkel szolgálnak a megadott keresőkifejezés pontos formájától függően, ezért ha kismértékben is, de ennyire hasonló kifejezések esetén is különbözni fog a fizetett és a nem fizetett találatok sorrendje.

Találati listák látogatottság szerint

Általában a legtöbb témakörrel kapcsolatban elmondható, hogy az adott témára való keresés esetében létezik néhány igazán népszerű kulcsszó, mely a keresések döntő hányadát fedi le, azonban emellett még rengeteg egyéb keresőkifejezést használnak, igaz önmagukban csak ritkán. E nagy változatosságot mutató keresőkifejezéseket megjelenítő találati rangsorokat összességében akár többen is tekinthetik meg, mint a közismert kulcsszavak találati listáit.

Keresőoptimalizálással kapcsolatos keresőkifejezések

 

A keresőoptimalizálás esetén például — ha csak szigorúan az optimalizálás kulcsszót tartalmazó variánsokat nézzük — egyértelmű, hogy a keresőoptimalizálás egybe és külön írt változata magasan a legnépszerűbb, melyet néhány közepesen gyakran használt kifejezés követ mint pl. weboldal optimalizálás vagy google optimalizálás, végül rengeteg további variáció következik, melyeknek ráadásul csak egy kis hányadát jelenítettük meg a grafikonon, hiszen egyébként a grafikon nem fért volna ki egy képernyőre sem.

Találati listák felhasználók szerint

Ha többször egymásután újratöltjük böngészőnkben ugyanazt a találati listát, észrevehetjük, hogy bizonyos esetekben megváltozik a Google Hirdetések sorrendje — ez is egy jó példa arra, hogy mennyire nem tekinthetőek változatlannak, statikusnak a Google egy adott kulcsszóra megjelenített találati rangsorai.

Bár a nem fizetett találatok sorrendje ennél állandóbbnak tűnik, azonban még ez is gyakran változhat a felhasználó beállításai és olyan jellemző adatai alapján, mint például a nyelv vagy a felhasználó IP-címe alapján vélelmezett földrajzi hely. Ha például a SEO kifejezésre magyar nyelvű Google-lel keresünk rá, a megjelenített találatok nagy része magyar nyelvű oldalakról fog származni, míg az angol nyelvű Google kizárólag angol nyelvű találatokkal fog szolgálni.

A hosszú távú tendencia tehát az, hogy még az ugyanahhoz a keresőkifejezéshez tartozó találati rangsorok tartalma, tehát mind a nem fizetett találatok, mind a Google Hirdetések sorrendje is változó lehet függően attól, hogy a Google mit "tud" a felhasználóról: preferenciáiról, keresési előzményeiről, stb.

A kulcsszavakon túl tehát számos egyéb tényező is befolyásolja a találati rangsorokban való megjelenés módját, mely általában kisebb jelentőséggel bír, de egyes speciális esetekben döntően meghatározhatja hirdetésünk vagy weblapkivonatunk megjelenésének lehetőségeit.

Összefoglalás

A keresőoldalak tehát rengeteg különböző, változatos tartalmú találati listából állnak, melyeknek csak egy kis hányada az, mely kiugróan magasan látogatott. Emellett azonban a találati rangsorok számszerűen döntő többsége olyan találati rangsorokból áll, melyet csak alig-alig tekintenek meg. A találati rangsorok tartalmának változatosságát tovább fokozza az a tény, hogy a Google a felhasználó adatainak ismeretében tovább módosítja a rangsorok tartalmát.

Dokumentummal kapcsolatos tevékenységek