Személyes eszközök
Ön itt áll: Főoldal Webfejlesztés

Webfejlesztés

Keresőtudatos webfejlesztés, vagyis minden olyan technika, ami egyaránt hasznos az oldal látogatóinak, a keresőknek és az oldal tulajdonosának. Más megközelítésben minden, amit ideális esetben egy webfejlesztőnek tudnia és csinálnia kellene.

Folder Miért van annyi rossz weboldal?
Az elmúlt évek során több száz ügyféllel és ajánlatkérővel folytatott beszélgetéseink során körvonalazódott néhány olyan neuralgikus pont, ami miatt annyi rossz, elavult vagy a kelleténél jóval kevésbé hatékony weboldal létezik a magyar weben. Míg a hasonló témában, pl. kkv-k webes és online marketing költéseiről cégvezetők megkérdezésével végzett felmérések ezt a témát inkább számszerűsítve írják le, mi elsősorban a számok mögött álló okokra és jelenségekre koncentrálunk.
Page Médiaismeret hiánya
Sokan egyáltalán el sem jutnak addig a pontig, hogy egyáltalán képbe jöjjön számukra a web mint hatékony hirdetési, növekedési, és úgy általában vállalkozástámogatási lehetőség. Nincsenek tisztában azzal, hogy manapság gyakorlatilag bármilyen szolgáltatás vagy termék estén lehetséges olcsón ügyfeleket szerezni egy keresőbarát weboldalra alapozott internetes jelenlét segítségével, de akár egy új vállalkozás beindítása is lehetséges kizárólag a keresők felől érkező forgalomra hagyatkozva.
Page Növekedési hajlandóság hiánya
A szörnyű webszájtok létezésének igen gyakran az az oka, hogy egy egyébként sikeres vállalkozás nem tud vagy nem akar tovább bővülni, így nincs értelme költeni sem egy normális weboldal létrehozására, sem pedig annak népszerűsítésére. Rengeteg továbbá az ugyanebből az okból nem létező, a netről hiányzó weboldal, mely egyébként egy, az offline világban sikeres szolgáltatásról vagy termékről szólna.
Page Szakmai hozzáértés hiánya
Mint ahogy egy könyv létrehozásához is több szakma együttes munkája szükséges — kezdve az írótól a tipográfuson át a nyomdászig — egy sikeres weboldal megalkotásához is számos szakma képviselőjének kellene hatékonyan együttműködnie. Mivel a webfejlesztés nem tekinthet vissza évszázados múltra, így nemhogy az egyes szakágak közti munkamegosztás nem alakulhatott ki, de sokan bizonyos tevékenységek létjogosultságával sincsenek tisztában.
Page Befektetési hajlandóság hiánya
Az egyébként weboldaluk segítségével növekedést elérni tervező vállalkozások között gyakran előfordul, hogy nem hajlandóak komolyabb összeget szánni weboldaluk fejlesztésére. Leginkább azért, mert nem tudják mérni a webfejlesztés és optimalizálás, vagy úgy általában az egyes hirdetési módszerek hozadékát, illetve a valósnál jóval kockázatosabbnak ítélik meg webes jelenlétük fejlesztésének megtérülését.
Folder Domainnév és URL
Egy domainnév értékét gyakorlatilag két szempont szerint lehet meghatározni: egyrészt az emberek szemében mennyire tűnik értékesnek, másrészt pedig, hogy a keresők mennyire tartják értékesnek a domainnevet.
Page Domainnév elsődleges értékei
Az oldalgazdák számára egy domainnév akkor lehet önmagában értékes, ha egyezik egy-egy egyszerű és gyakran használt kulcsszóval vagy pedig egy offline világban már bevezetett márkanévvel, brand-el; vagy pedig nagyon hasonlít rá.
Page Domainnév értéke a keresők szemében
A domainnevek sokak számára nyilvánvaló értékein túl rendelkeznek még néhány olyan tulajdonsággal, melyek alapján a keresők számára kifejezetten értékesnek vagy éppen teljességgel értéktelennek tűnhetnek.
Page Beszédes URL
Beszédes URL-nek nevezzük azokat az elérési útvonalakat, melyek elsősorban a felhasználók számára értelmezhetőek, másodsorban pedig a keresők számára, azáltal, hogy számunkra fontos kulcsszavakat tartalmaznak.
Page Keresőoptimalizált URL
Túl azon, hogy olyan elérési útvonalakat hozunk létre, melyeket akár a felhasználók, akár a keresők "el tudják olvasni", létezik még néhány szempont, amit ezen túlmenően érdemes lehet figyelembe venni a weboldalak keresőoptimalizálása során.
Page www aldomain
A www. előtagot másképp használják a különböző látogatók és webmesterek, továbbá másképp tekintenek rá a keresők. A Google például könnyen külön oldalnak tekintheti a www.enoldalam.hu-t és az enoldalam.hu-t, számos bonyodalmat okozva ezzel a helyezések javítására irányuló törekvéseink során.
Page Egy vagy több domainnév?
Gyakran felmerülő kérdés, hogy egy adott cég termékeit, szolgáltatásait egy vagy több (al)domainen jelenítse meg. Noha általános érvényű, mindenkire vonatkozó válasz nem létezik, érdemes számba venni a megfelelő döntés meghozatalához szükséges főbb szempontokat.
Page Kulcsszavak a domainnévben
Domainnév-választás esetén az egyik leggyakoribb dilemma, hogy érdemes-e kulcsszavakat szerepeltetni egy domainnévben még akkor is, ha ezáltal hosszabbá és a látogatók számára nehezebben megjegyezhetővé válik. Noha a választ minden weboldalra egyformán érvényes egyszerű szabályokkal megfogalmazni nem lehet, azonban érdemes áttekinteni néhány fontosabb tényezőt.
Dokumentummal kapcsolatos tevékenységek